Silje Eriksen -
Forside Flg Bloggen Om meg Kontakt

SLITER DU MED TRENINGSMOTIVASJON?

Her har jeg skrevet ned noen tips som pleier hjelpe meg til f litt bedre treningsmotivasjon:

♦Nytt treningsty -
Er det noe som hjelper p motivasjonen s er det nytt treningsty. Det fr virkelig rva mi i gir for si det snn. Hvis jeg har en lat periode hvor trening har vrt nedprioritert, da hjelper det alltid handle inn litt smplukk til treningen. Gjerne litt freshe farger og kanskje unne meg noe treningsty jeg har hatt lyst p lenge. Jeg synes det er viktig ha noe man fler seg bra og vel i.



♦ Sette ml -
Det sette ml gir hvert fall meg motivasjon. Sett gjerne et ml for hvor lenge du skal lpe intervaller eller hvor mye styrke du vil ke fra gang til gang. Man fr en fantastisk herlig mestringsflelse om man nr mlene. Da nsker man bare fortsette og fortsette.

♦Treningsalmanakk -
For en liten stund siden kjpte jeg en treningsalmanakk. Denne er kjempe grei, her kan man skrive ned bde kondisjon, styrke, mltider og framtidige ml. Da kan du se framgangen din og se hva du kan forbedre. Jeg kjpte denne i vintermnedene og den hjalp meg virkelig til oppretteholde treningen selv p late dager.

♦Treningsmatte -
Er det tiltak g ut i det drlige regnvret? Hva er vel da bedre enn ha en treningsmatte liggende hjemme? Denne har hvert fall blitt flittig brukt av meg. De dagene hvor jeg virkelig ikke orker g ut av huset og bare vil vre hjemme, da tar jeg fram treningsmatten. Det er faktisk veldig mange velser man kan gjre uten vekter. Hvis dere str fast og ikke kommer p noen velser, da er det bare ske opp p youtube. Der har jeg funnet masse inspirasjon til velser man kan gjre. Jeg gjr til tider leiligheten om til et lite treningsstudio.

♦Spise sunt -
Jeg personlig er ikke noe srlig flink til spise sunt, men jeg har blitt flinkere. Nr jeg spiser sunt fr jeg av en eller annen grunn enda mer treningsmotivasjon. Jeg fler ogs at jeg fr lettere resultater ved opprettholde et sunnere forhold til mat. Sunn mat gir deg ogs mer overskudd og jeg fler man ogs fr mer utbytte av selve treningskten.

♦Inspirasjon -
Sk etter inspirasjonsbilder gjerne p instagram eller weheartit, da fr man kanskje et ekstra boost til ta p seg joggeskoene og dra p en lpetur.

♦Lag en treningsspilleliste -
Musikk for min del har veldig mye si nr jeg skal trene. For f fokuset vekk fra hvor tungt det er lfte eller hvor sliten jeg er nr jeg lper. Lag en spilleliste med mye dansemusikk, da lover jeg at dere fr en god flelse under kten. Jeg tar meg selv ofte i synge med eller danse mens jeg har pause mellom ktene.

Hva synes du om tipsene?

  • WORKOUT



    Da er jeg i gang igjen med trening og om det fles godt? I dag ble det en lang kt p treningssenteret, fles ut som en evighet siden jeg sist var der. N er sommeren over for min del, trening skal bli en stor del av hverdagen igjen. Har trent en del i sommer ogs, men ikke like mye som jeg skulle nske. I dag ble det jogging p mllen til oppvarming, deretter var hovedfokus bein, men ble litt mage i tillegg. Kjpte litt treningsty i USA, s det hjalp veldig p motivasjonen. Er helt forelska i Nike skoene med cheeta print, det var kjrlighet ved frste blikk!♥

  • AKTIV MANDAG

    Etter ha hatt 2 late uker vekke fra trening er jeg endelig i gang igjen. Jeg har ikke vrt frivillig vekke fra treningen hele tiden. Jeg ble nemlig skikkelig syk, forskjla og hele pakken, s dermed fristet ikke trening fr jeg ble helt frisk. Ellers s har vi hatt utrolig fint vr de siste ukene, noe som har gjort at andre ting har fristet mer enn trening. I dag tok jeg meg sammen og tok p meg treningsklrne. Jeg jogget til mosvannet, rundt mosvannet og hjem igjen. For en herlig treningskt. Totalt var joggeturen p en halvtimes tid og litt over 5 km lang. Perfekt treningskt vel og merke. Jeg hper bare jeg klarer opprettholde joggingen framover. Jeg er glad i trene p treningssenter, men nr vret blir fint og varmt, da frister jogging i naturen mer.

    En app som hjelper veldig p motivasjonen nr jeg lper er Runkeeper. Her kan du se hvor langt du lper 5.14 km, hvor lang tid du bruker 31:31 min, hva som er gjennomsnittsfarten din per km 06.06 og til slutt hvor mange kalorier du forbrenner i lpet av kten 359. Du fr ogs samlet alle tidligere treningskter, s kan du se tilbake om du har forbedret deg eller ikke. I mitt tilfelle har jeg ftt mye bedre kondis i lpet av dette ret. Sist jeg brukte app'en var for akkurat et r siden. Da brukte jeg faktisk 43 min p 5.05 km, noe som er helt sykt se tilbake p. Jeg som jogget s mye fr, hehe. Tenkte denne app'en var et godt tips til dere som trenger litt motivasjon i hverdagen slik som meg.

    Ha en fin dag videre!

  • BODYPUMP

    Jeg har lite bloggmotivasjon for tiden, grunnen kan vre at det har skjedd noe hele tiden og da er det vanskelig ta seg tid til skrive et innlegg. Siden sist s har jeg ftt vite at jeg fikk jobben p det nye Scandic hotellet, s da starter jeg som resepsjonist i slutten av mars. Gleder meg utrolig mye, dette er jo drmmejobben. Veldig kjekt jobbe med noe som har med det jeg studerer gjre. Hele helgen har jeg jobbet og s har vi hatt besk av jentene her i leiligheten etter jobb. Det har rett og slett gtt i ett kjr. P lrdag lagde vi taco med hjemmelagde lavkarbo lefser. De var helt insane gode, neste gang vi lager de, da lover jeg at jeg skal huske legge ut oppskriften. I gr dro jeg, Amanda, Nora og Kjersti p bodypump p treningssenteret. Det varte i en times tid og tiden gikk s utrolig fort. Herregud s gy det var, anbefaler alle teste det ut. Det var selvflgelig slitsomt, er kjempe stl i alle muskler i kroppen, men det er veldig deilig med fullkropp styrke som er intensivt. Planen er dra p bodypump igjen allerede p fredag, vi er frelst. N har jeg og Kjersti lagd hjemmelaget musli, som skal nytes til frokost. Tenker legge ut oppskriften i morgen hvis det er godt.



    Har du vrt p bodypump fr?

  • BOOTCAMP

    I gr kveld dro jeg og Kjersti p treningssenteret for teste ut bootcamp. Det frste vi tenkte nr vi kom inn i idrettshallen var at dette lokalet burde vi bare forlate, for der hrte vi ikke hjemme. Vi s store bildekk, tautrekking, vekter and so on. Vi skjnte ikke helt hva vi hadde begidd oss ut p. Likevel tvang jeg oss til bli, for vi kunne jo ikke bare g nr vi hadde meldt oss p. Det var noe av det vrste jeg har vrt med p helt rlig, skikkelig harde styrke- og kondis velser. Jeg var helt gen i alle mulige muskler i kroppen nr vi var ferdige, men jeg tror jaggu meg at vi kommer til gjre det igjen, fordi det var utrolig bra trening. Frste gang er jo alt nytt og man m jo bare komme inn i rutinene. I dag derimot kjrte vi en rolig magekt. Etter trening lagde vi pizza i leiligheten, fr jeg dro videre p jobb. Vi holder p med mammut forberedelser for tiden, og det er mye arbeid. Veldig mange gode bker som kommer p salg, s gled dere. N skal jeg kose meg med velfortjent tv-tid og pepsi max (helt avhengig igjen, min strste svakhet).
    Ha en fin kveld videre dere!



  • TRENINGSPLAN FOR UKE 2

    Slik ser alts min treningsuke ut. Jeg har fullfrt 3 av 5 kter. Dette er alts rets frste kter, s jeg m innrmme at jeg har blitt veldig stl i kroppen. Gleder meg til komme inn i faste rutiner. I bunn og grunn trodde jeg at jeg kun fikk trent 3 ganger denne uken, men heldigvis fikk jeg vite at vi har korte skoledager i starten av semesteret. Dermed har tiden strukket til. Et av nyttrsforsettene mine i r er trene minst tre ganger i uken og maks 6 ganger i uken (kroppen trenger hvile en dag). Dette skal jeg klare opprettholde. Jeg er s heldig som har en treningsbuddy, alts Kjersti. Det er veldig greit ha en trene med, for jeg er en person som ikke er flink til pushe meg selv. S derfor gir jeg kjempe lett opp, men nr jeg har noen trene med, da klarer jeg pushe meg selv mer.

    Noe nytt som jeg har begynt med n, det er at jeg har begynt spise glutenfritt. Jeg har i over lengre tid vrt plaget med vond mage, s n skal jeg kutte ut gluten se om det fungerer. S da kan det vre jeg kan begynne dele litt oppskrifter p mat som jeg spiser istedenfor mat som inneholder gluten.

    Hvor mange treningskter har du i uken?

  • SPREK UKE

    Forelpig er 3 av 5 treningskter denne uken fullfrt. Det vil si mandag, tirsdag og onsdags-ktene er fullfrt. I morgen skal vi p spinning noe som blir spennende etter en hard beinkt i dag. Hper at jeg ikke er alt for stl i beina i morgen. Jeg og noen venninner har nemlig bestemt oss for trene hver dag i ukedagene og s skal vi ha treningsfri i helgene. Jeg har trent ca 3-4 ganger i uken fra jeg startet p UiS, s n har vi kt til 5. Det er deilig trene fordi man fr s mye mer energi av det. Det gjr ogs at vi blir mer fokusert p skolearbeidet, noe som vi trenger n som vi nrmer oss semesterslutt. Det er kun 1 mned igjen n, s det blir en hard mned med innleveringer og eksamen.

    N nyter jeg kvelden med 90210 rullende over skjermen. Jeg er i midten av sesong 5, hh det er s spennende. S n skal jeg nyte en episode til fr jeg br komme meg i drmmeland, god natt dere!

    Hvordan ser din uke ut?




  • hits