O JUL MED DIN GLEDE (Silje Eriksen)
Forside Følg Bloggen Om meg Kontakt

O JUL MED DIN GLEDE

Jeg startet juledagene med jobbing på Scandic Park. Jeg hadde nemlig meldt meg frivillig til å jobbe et par dager i julen, slik at andre kunne få muligheten til å tilbringe tid med nære og kjære. Julens gode gjerning. Hotellet var rå flott, et mer hjemmekoselig hotell skal man lete lenge etter. Ble kjent med både restaurantsjef, en som jobbet på kjøkkenet og en nattevakt fra et annet hotell som jobbet sammen med meg og Nadia i julen, for en herlig gjeng. På julaften kom familien min ned og sjekket inn på hotellet. Så feiret vi jul hjemme i leiligheten hos meg. Storkoste meg med pinnekjøttmiddag og koselig besøk. Dagene på hotellet gikk ikke så fort siden det var mindre å gjøre enn vanlig, men det var virkelig god stemning.

Fredag var dagen jeg hadde ventet på i lang tid. Endelig var det min tur til å dra til Bergen. For et savn det har vært. Hadde ikke vært i Bergen siden august og merker at jeg er alt for sjeldent hjemme. Flyet mitt fra Stavanger var litt forsinket og da jeg endelig kom meg til Bergen måtte jeg vente i enda en halvtime på baggasjen. Min bror kom å hentet meg på flyplassen og jeg var veldig klar for å se Miriam´en min igjen som jeg kun hadde knappe to timer å se før hun skulle reise til Sveits. To timer er hvert fall bedre enn ingenting, det var så godt å se henne igjen. Etter å ha vært med å kjøre Miriam til flyplassen, ble jeg hentet av familien i byen og vi dro videre i familiebesøk. Der hadde tante og onkel stelt i stand mat, og vi koste oss med prating og et par glass vin.

Lørdagen startet med Rebecca. Vi dro en tur på Sartor, som har forandret seg alt for mye siden sist. Kjente meg nesten ikke igjen. Vi kikket litt i butikker og dro på Solbrød for å ta en kaffe med Silje Marie. Senere på dagen møtte jeg Pernille og vi tok oss en bytur. Vi startet på Jacob Aall hvor vi kjøpte noen ekstremt gode drinker. Så dro vi videre til Kaos hvor vi møtte enda flere kjentsfolk og endte kvelden på Aura hvor dansingen fant sted. Første gangen i Bergen på 20års plasser og det kunne ikke vært en bedre start. Bylivet i Bergen er hvert fall ikke noe å klage på etter min mening. Hadde en skikkelig kjekk kveld.

Søndagen dro jeg på jentekveld med mine barndomsvenninner. Herregud så koselig det var. Disse jentene er bare helt herlige. Vi går aldri tom for ting å snakke om og gleder meg kjempe masse til Stavangerbesøk fra dem i sommer.

Dagen i dag har gått i ett kjør. Stod opp tidlig for å møte Cathrine L og vi dro til byen for å ta oss en Starbucks. Vi satt oss ned og fikk ikke beveget oss ut på flere timer. Lise kom også innom en liten stund og det var kjempe kjekt å se henne igjen også. Hun drar jo tilbake til Sør-Afrika snart, så var glad jeg fikk se henne før hun skulle ut på tur igjen. Etter et par timer på Starbucks, tok vi oss en tur ut i byen får å se litt i butikker og ha litt kvalitetstid. Hadde ikke sett Cathrine siden påsken og det var så herlig å få tilbring litt tid med henne igjen. Fra den ene Cathrine til den andre møtte jeg min "lillesøs" Cathrine A. Kaller Cathrine for lillesøster fordi vi er akkurat som søstre. Jeg kan fortsatt huske Lyngdal turen for et par år tilbake. Vi kan snakke om alt, diskutere og bli irritert på hverandre akkurat som søsken, haha. Vi dro på Zupperia for å spise. Sartor har nemlig endelig fått denne restauranten og tro det eller ei hadde jeg aldri vært på den i Bergen sentrum før heller. Jeg ble skikkelig overrasket over den gode maten. Jeg bestile Thai Red Curry og det var bare så ubeskrivelig godt. Tror jeg kunne levd på det, det sier jeg vel og merke om all mat som jeg virkelig liker, men dette var bare helt fantastisk. Tiden med Cathrine gikk alt for fort og jeg gleder meg allerede til neste gang.

Hva har du gjort i julen?